HorecSport Home Page

Obsadenie : Horár, Mercedes, Peťo

Oblasť : Bad Gastein, Goldberg Gruppe

Sobota, Nedeľa, Pondelok,21.- 23.03. roku pána 2009

Vysvetlivky : Mordor nie je z Harry Pottera, ale názov jedného z najobtiažnejších ľadopádov v Eisarene.

Po príchode do oblasti Bad Gastein sme zvolili po obhliadke údolia relatívne ľahší a dostupnejší ľadopád Rechter Doppelutscher v Goldberg Gruppe. Vraj sa rozcvičíme. Od parkoviska vzdialený asi 20 min. chôdze, zapichnutí v lavínovej zóne pri ceste sa javil obrovský. Tvorí ho ľavá a pravá časť, ktorá je obťiažnejšia (4+). samozrejme ideme „rechts“ ! A vľavo bol aj tak obsadený. Prvá časť, najťažšia, ma teda potrápila. Fakt na „rozcvičenie“ ! Druhá dĺžka je za 3 čo som si už vychutnal. Myslím že úplne inak to hodnotili Horár s Mercedesom.Nasledovalo  zlanenie, návrat a presun do krajiny Mordoru.

Noc v stanoch s profi arktickým vybavením sme zvládli výborne. Ivuško dokonca povedal, že my dvaja sme museli kúriť. Tak sme tam mali teplo.

Ráno sa nám ukázal obrovský z 3 strán ohraničený kotol. Eisaréna. Boli sme v zajatí  Mordoru. Raňajky, balenie, 90 minútový presun, brodenie sa v hlbokom snehu, lesom i lavinóznym terénom a sme pod Hohkarfall. Severne orientovaný, 3 dĺžky, obtiažnosť 3,4. Bol v tieni a hlavne to ovplyvnilo jeho výber. Oproti na Mordor a okolie už pražilo slnko a zo štrbín sa uvoľňoval sneh s efektným zvukovým doprovodom. Pekné lezenie s pukaním ľadu. Návrat k nástupu snehovým žľabom, popás v snehu, ale bezpečne.

Ešte v ten večer sme zvolili presun asi 50 km do doliny k Eisarena Kolm-Saigurn pod Sonnblick. Prenocovali sme v štvorhviezdičkovom hoteli. Prichýlila nás malá drevená búdka. Ráno nás autotaxik za pár euro vyviezol uzatvorenou cestou vyfrézovanou do snehu, do samotnej Eisareny. Asi 5 km. Zobrali sme i lyže na cestu späť. Množstvo ľadopádov bolo od chaty vzdialených od 5 do 30 minút. Ľadový raj. Sem sa určite ešte vrátime. Bolo tu zopár roztrúsených skupín lezcov, tak sme vyberali ľady skôr podľa toho či sú voľné. Absolvovali sme  Cascády 3/3+ v dľžke asi 40 m a Just yak 4 -, tiež o dĺžke 40m. Počasie úžasné slnečno, ešte že sme boli v tieni. Bezpečné podmienky bez lavínového nebezpečenstva.

Chata, klasické pivečko a zjazd na lyžiach až na parkovisko. To už bola pohodička. Zdá sa, že ľady už dlho pri tomto otepľovaní nevydržia. Teraz už viem, že týmto sme ukončili veľmi zaujímavú zimnú lezeckú disciplínu v tejto sezóne.

Šťastnú cestu domov a niekedy nabudúce.  J