HorecSport Home Page

1.ľadová etapa Rax+Vysoké Tatry

Zima je tu a k jej začiatku patria neodmysliteľne aj naše klubové zábavky na natečených ľadoch po šírom okolí..aj ked slovo klubové, neviem či nie je prisilné, lebo akosi aktívnych členov ubúda..čiže zatiaľ sme na tu robotu dvaja, Horár a ja..a články píšem len ja, Horár nemá pero J

Jedného mrazivého rána, koncom januára, vo štvrtok sa vyberieme aj s Horárom do blízkeho Rakúska, presvedčení, že konečne v kľude zabúchame v Tormauer-i, vďaka mrazivému celému januáru. Deep Blue už nechce čakať ďalší rok..  Ale žiaľ bude.  Veni , Vidi, Nevici. Po poriadnych ľadových podmienkach ani slychu ani chýru, ľadu poskromne, kde tu nejaký vysiaci cencúľ (rampouch, Eiszapfen), dosť tečúcej vody, stopa žiadna, občas nejaký snehový splaz, takže po vzhliadnutí Blue Boxu sme zaradili R-ko (spiatočku) a už aj sedíme v aute smerom do Raxu ..ľad Rechter Gamseckfall vždy vytrhne tŕň z päty, krížom cez Mariazell a okolo 15-tej,  sme ako správni alpinisti pod nástupom.. Naštastie niečo také ako ľad tu je a my sme sa v dvoch dĺžkach trochu ukojili a pretiahli.. Ešte hľadáme po tme padnutý šrób, avšak bezúspešne.. 60eur v keli.

Dole ako vždy po tme..

Vo štvrtok večer sme došli domov, vyhádzali veci, usušili, v piatok ráno pakujem opäť do batohu, v piatok podvečer odchod do Tatier.. aká náhoda môj spolujazdec je Horár. Rolujeme okolo 23 v našom BC v Novej Lesnej.

Ráno vstaneme a ideme s víziou do Veľkej studenej – ved niečo už nájdeme, lanovka na Hrebienok ešte nejde, veď čoby chodila o 7mej, veď lanovkári sú tiež len ľudia a  musia si pospať a ide až o 8,30! Na Slovensku je to tak, všetko funguje iba tak na polovicu, najlepšie vôbec, podstatné je zhrábnuť prachy. Pomaly to speje do štádia, kedy bude lanovka fungovať 2hodiny, každý druhý deň a za 20eur, kedže teraz stojí 7eur! 4min jazdy = 7eur ! Hlavne, že to otvárala kráľovná či šiferová s vladom už ani neviem kto z drbohlavov to bol..  Nech žijú TLD !

No ale ako hovorí Horár, aspoň sa zahrejeme, lebo dnes je naozaj frišno a je okolo 17-18 pod nulou.., čiže predpoklad ako neprechladnúť hneď na začiatku je ten, aby nikto pod ľadom, ktorý chceme ísť nestrašil, nebodaj litovskí lezci, ktorí si s lanovou technikou získali naše srdcia.. na Silvestra ukazovali svoje široké možnosti hehe, radosť pozerať so zatajeným dýchom, jeden pookreje J. Dolina prázdna, ako vymretá, žiadni lezci, nuž poďme nakŕknuť do Grosza. Cupkáme si pod nástup a čo nevidíme z diaľky – dvoch alpinistov pod nástupom. Ideme teda hore, že keď už sme tu, tak čekneme situáciu. Chlapcov pozdravíme a na našu radosť to boli konečne dvaja normálni, mladí alpinisti-slováci a tí kolegiálne zakričali, že nech ideme, že sme starší a že oni si aj tak musia uvariť kávu, lebo ešte dnes nesrali.. hehe, fakt frajeri v tej zime sa kávou zdržovať, nicméne keď musíš, tak musíš J. Spodnú dĺžku sme tušim vyšprintovali a poďho do vrchného Grosza. To už bolo iné kafčo-typická Horárová úchylná záležitosť. Vždy keď idem okolo, tak sa smejem jeho pamätnej vete so smiechom ako kričí na Fištróna hehe „všetci tu plakali“!!!   Horár to vybehol naozaj ako lasička, mám z neho pocit, že čím je starší tým je lepší a zväčšuje sa výkonnostný odstup medzi ostatnými.. tento rok rozumej medzi nim a mňou J. No a potom ja som to nejako preplazil, ale tak neviem, či to bolo tak ladne ako on.. ok, ideme dole zlaníme, prejdeme snehovým poľom k prvému Goszovi a pozeráme, že naši chlapci slovenskí ešte len doliezajú a motá sa im lano, tak sme to obišli cez kosku a zrazu sme dole pod nimi – pod ľadom - tušim pozerali dosť prekvapene na starcov.. hehe, pobalíme, to už aj chalani schádzajú a omlúvajú sa za zlú manipuláciu s lanom (naozaj slušní to alpinisti) a pýtam sa jedného, keľo hodzín a on reku pol druhej – a to sa Horárovi rozjasnia oči zdvihne čakan na zteč a kričí „Ivuško rychlo na Veverkáč„.  Tak utekáme tam, utekáme na Veverkáči, utekáme z neho a utekáme po tme na Biličku a zasúvame ladnými pohybmi pivečo..:) Potom už len cesta do BC , varíme cestoviny a pozeráme reklamy a medzi tým Jánošííkáááá J. Ale ako ho vešajú na hák už nikto z nás nevidí..

Ráno vstávame, tempo je o čosi pomalšie, únava po predchádzajúcich troch dňoch je už znateľná.. ale veď o to dlhší nástup, ideme do Velickej..

V polovici, akurát keď vychádzame z lesa a križujeme cestu, tak ide ďžíp na Sliezky dom a ešte k tomu prázdny. Už, už zdvíham ruku, že mu zamávam, aby nás vyviezol, ale ktosi (Horár) mi pleskne po nej a hovorí „ser na neho aspoň sa zahrejeme“  J  A tak sa zase zahrievame pešo na Sliezky..Tu naše prvé kroky vedú do klubu horských vodcov, na pivečko a kávu. Na trojnožke pred hotelom visí nie ciageľ, ale rozrezané prasa patriace nejakej nadnárodnej spoločnosti plnej muslimov.. a to vraj aj pili celu noc ..tak ja už ničomu nerozumiem. Ale v Tatrách ich nikto nevidí J. Idúci okolo mäsiarovo stola, ktorý sa prehýba od klobás a jaterníc mi fakt dosť vykrúca nos, ale my „neochvejne“ kráčame ďalej s plechovými ksichtami, akože to s nami nič nerobí.., Hold každý si tú svoju káru tlačí sám.. A my ju tlačíme do Orolína, zatial čo členovia nadnárodnej spoločnosti sa veselia a tancujú s mastnými pupkami a ústami. Naše kroky sprevádza cimbálka, ktorej zvuky sa nesú až do Kvetnice. Orolín bol skutočne krásny pohodový ľad – nezostali sme pri prvej dĺžke, ale zašli sme trochu vyššie až 3 dĺžky, lebo stále bolo do čoho ťať. Zlaňujeme z Abalaka, pivo na Sliezkom a takmer sme sa vošli do spoločnej fotografie, ktorú si práve aranžovali naši tanečníci. Tá fotka by vyhrala určite súťaž – ako dve zúbožené, zhrbené postavičky kráčajú pred nažratým, ožratým a smejúcim sa spoločenstvom spriatelených krajín..:) Kúpili by ju aj zo SNG!

Dole poklusom, pri aute sme opät po tme. Ešte večera v BC a cesta domov..