HorecSport Home Page

Na potulkách so ženíchom

Ako som v Tatrách odprevádzal ženícha na  jeho poslednej slobodnej ceste..

Tak sme si zašli s Fištrónom na predsvadobnú rozlúčku do Tatier. Clapec český, náš spolulezec  sa rozhodol ako ináč rozlúčiť sa so svojou divokou slobodou s nami v Tatrách. Lenže. Candát plánuje a život jeho spolulezcov-slovenských  Jánošíkov sa mení príliš rýchlo nato, aby sme sa zišli akokoľvek moc by sme chceli.. A tak sa s Fištrónkem alias Jiřičkem stretávam v Tatrách iba ja. Kde inde, v Novej Lesnej v BC.

Večer v Lesnej už tradične patrí vzájomnému sa oťukávaniu a nejakému tomu prípitku a skončíme s prípitkami v nedalekej kolibe. Tentokrát pijeme bíué vínečko. Na odchod nám čašník načapuje ešte 2-litrovú petku.. Ráno vstávame a vlastne sme sa vo večernej strhujúcej iskrivej atmosfére zabudli aj dohodnúť kam ideme liezťJ  hehe. Ja som bol aj tak dosť zlomený po predchádzajúcich dvoch dňoch strávených v sedle biku. Tak to ráno rozdýchame a pomaly sa preberieme, pozriem do papierov a až tak dlho sa nerozhodujeme. Náš cieľ je dnes Zbojníčka a ráno pôjdeme na Ostrý štít. Expedičný štýlJ.

Vonku zúri pravé leto a je tam asi 300 stupňov v tieni. Plné batohy materiálu a my sa kroksunkrok blížime k Zbojníčke. Za výdatnej podpory bieleho vínka, keď sa ten chlapčisko žení. Veď sa žení iba raz za život ! J.  Na chate niekde nikto , aj miesto pre nás mali aj sme mali dosť času sa pozrieť pod nástup a rozhodli sme sa na cestu od Motyku http://www.tatry.nfo.sk/cesta.php?obr=stity//0561//05610701.p

Cestou späť na Zbojníčku panuje v doline dokonalý klid a smír, žiadni ľudia a sem tam zbadáme iba kamzíka a za zvuku pískania svišťov dopíjeme v tichosti bez slov vínko.. Večera výborná a večer v spoločnosti mojich takmer rodákov sa sedí veľmi dobre a hlavne intenzívne. O 22 velím odchod na kute. Ráno o 5 budíček a padáme aj s raňajkami v sáčku pod stenu. O 6,45 raňajkujeme pod stenou o 7,30 prvá dĺžka..išli sme skôr, lebo sme sa chceli samozrejme vyhnúť príšernému horku a poobednej búrke. Lezenie bolo naozaj krásne, normálne radosť. Teda pre mňa. Jiříček mal trochu orientačné problémy po osviežujúcej nociJ, ale sľúbil , že už to nikdy neurobí.  Veríííme! Zlaňujeme dole – ten Vlado Tatarka bol frajer. Zas a znova žasnem koľko roboty nechal za sebou v Tatrách..klobúk dole starký.  Návrat na Zbojníčku , fazulová+pivo sú optimal, neochopené zostávajú plastové poháre a tanieriky. Ale záchodky tam majú exklusive. To ano. V totálnom úpeku zostupujeme zo Zbojníčky, dolina prázdna, takmer ani nohy nohatej, okrem dvoch báb čo idú hore v dlhých nohaviciach a čiernych tričkách. Sú rôzne druhy macochizmu..

Po doplnení potoka tekutín sa porúčame z Tatier, ktoré sú vždy pre nás tu ..aj tentokrát.  V NM sa lúčim s Fištrónkom  s tým , že sa o necelé 3týždne stretneme na svadbe. Na jeho svadbe. On ako ženich a ja jeho svedok... Horcu a horcovým ženíchom zdar a želám Ti mnoho krásnych dĺžok v Tatrách už v Tvojom „druhom „ stave J. Lebo oni sú tam a na Teba netrpezlivo čakajú, pred nimi neujdeš ani  keď sa oženíšJ...