HorecSport Home Page

Zadný Gerlach, cesta bratov Komárnických,  II. pokus

Vysoké Tatry 2014

Na záver zimnej sezóny by sa patrilo nejakú tatransku čerešničku.  V hlavách máme napálené dva výstupy, ktoré tou čerešničkou možno nazvať. Jednou z nich je Zadný Gerlach..

V aute sedíme ako vždy Horár a ja.., ale čo to ? Ešte jeden človiečik niečo rapoce na mieste spolujazdca. Aké milé prekvapenie, sám Predseda nás poctil svojou účasťou J. V Tatrách sa po jarných oblevách urobilo počko, začalo slušne mrznúť, tak to ani neodkladáme a 5.mája 6 podvečer už aj sedíme v aute. Predseda furt čosi medituje, mudruje, Horár nie je v dobrej nálade, ja normál. Cestou volám na Sliezsky či nás vyvezú hore.  Chlap na recepcíí , že figu drevenú , nevyvezú nás, preto Horár volá spolužiakovi , ten vyvezie, o 6-tej v Polianke, dohodnuté. Večer v BC bežné predvýstupové úkony, štamprla, pivo, večera, rozdeliť, pobaliť materiál a spať. O 4,45 budík... o 6 nás čaká Maťo na parkovisku a šviháme autom na Sliezsky, jeho príbehy nás dokonale prebudia, naozaj vtipný, rázovitý Tatranec, z ktorého energia len tak srší.

Je tiché mrazivé , jasné ráno, Sliezsky zamknutý, my vyrážame hore Velickou  dolinou do Litvorového sedla, tam sa preklopíme do severu , sneh perfekt, dobre sa ide, slniečko nám hreje od chrbta. Zo sedla dole je zostup už bez slnka, iný svet. Severný. Prebehneme popod Lavínový šťít a sme pod nástupom do rokliny,  stúpame po zvyškoch popadaných lavín a sme pod nástupom, prvú dĺžku tvorí – ak sú podmienky ľad, ten je tu aj teraz avšak je úplne dutý, takže ho obchádzame k druhej dĺžke, ktorá je tiež v ľade ten je už vo výbornej kondícíí a každý z nás si to naozaj vychutnáv. Za krk nám padá sneh sklzávajúci neustále zhora,  ľad nás vyvedie už priamo do strmej sneho-ľadovej rokliny. V spodných dĺžkach sú podmienky naozaj dobré, ale ako naberáme výšk a dostávame sa do miest, kde sa už slnko počas dňa opiera viac a viac. Toto jarné slnko robí so snehu bielu mokrú masu. Takže v horných partiách rokliny už nie sú pomienky také dobré ako ráno, dostávame sa na hrebeň, tu ešte 3-4 dĺžky a sme na Zadnom Gerlachu, krásny výhľad, nikde nikoho, aj Kostolík pod nami v Batizovskej doline je opustený. Z podvečerným slnkom osvieteného Zadného Gerlachu zostupujeme niečo pred 17-tou. O chvíľku sme u Tetmajera v sedle a hybáj dole do doliny po zadkoch, tu je už sneh kvality ala biela sračka. Míňame  Batizovské pleso a o 19,30 sme na Sliezskom. Uhasíme smäd plzňou, druhou a pýtame sa recepčného či zvezú. Ani bohovy nezvezú... Tak šlapeme dosť zničený do Polianky o 22 sme pri aute o polnoci odchádzame z BC ,  šoférujem, únava.  Predsedá spí už v Lesnej na kružáku až do BA ! Za Ružomberkom už spím aj ja za volantom, kormidlo preberá Horár a pred 4 ráno sme v BA, okolo 4,30 ulíham a o 8 som v robote , kde sa začína bežný pracovný deň..  Ten včerajší určite bežný nebol. Bol to fyzicky ťažký, únavný, dlhý a hodnotný výtup. Robota od rána do večera.  Dôstojne zakončená zimná sezóna.

Tentokrát klubovú vlajku pozdvihol trojlístok Horár , Predseda a ja

Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS
Highslide JS Highslide JS Highslide JS Highslide JS  Highslide JS  Highslide JS
Highslide JS  Highslide JS Highslide JS  Highslide JS Highslide JS Highslide JS
Highslide JS  Highslide JS Highslide JS Highslide JS  Highslide JS  Highslide JS