Horecsport
Slovensko - Fatra, Tatry     >> (  next foto )

Február  2007  -  Malá Fatra, Vysoké Tatry

Zostava :  Dušan, Lubo, Ivan, Ivo

S Duškom sme sa dohodli,že tento víkend pôjdeme mrknúť do môjho tréningového strediska - Vrátnej, poprechádzať sa trochu hrebeňom, prespať na Chate pod Chlebom a v nedeľu niečo polyžovať v okolí Fatranských Kriváňov.

Počasie malo byť ideálne - mrazivé a jasné.To, že je veterno sme videli už zo Štefanovej, kde sme odstavili auto a sledovali zvírený sneh na Rozsutci. Po trase Štefanová - Medziholie - Stoh - Poludňový Grúň - Chleb - Chata pod Clebom sme poobede odstavili naše vyfúkané telá na chate, dali pivko a utekali ešte hore na Chleb pofotiť západ slnka. Večernú pohodičku za stolom s našími českými bratmi dokonale dotvoril Ľubo, ktorý sa zrazu objavil vo dverách chaty.Srdce mu pišťalo za kamarátmi...no aspoň mal možnosť si konečne poklábosiť o víne..ha.

Iľko mieni,príroda mení . Na druhý deň bolo počasie úplne na draka (mlieko,silný vietor), čo bola ideálna možnosť prebehnúť na druhú stranu hrebeňa do Oštiepkovej muldy a tam lyžovať do bezvedomia...

Nasledujúci víkend pre zmenu navštívime Západné Tatry - Žiarsku dolinu. Nepriaznivé počasie pretrváva -zhruba od takých 1600m je mlieko, takže keď sa v sobotu vyberieme na lyžovačku tak ani neviem z ktorého miesta presne lyžujeme. Vieme len, že stojíme niekde na hrebeňovom preveji v okolí Hrubej Kopy. V nedeľu ešte lyžujeme Plačlivô za podobného počasia. Milo nás prekvapili vynovené chaty - Žiarska, ale najmä Kožiar, kde sme rozvinuli hlavný stan...

Do tretice všetko dobré, sa hovorí, ale nie je to pravda. Určite nie s počasím. Ďalší víkend cestujeme s Ivom do V.Tatier zatnúť čakany do nejakého toho ladíku. Tešíme sa z dobrého ubytovania v Smokovci, pod Tatry pubom. Cestou sme sa zastavili na Popradskom Plese pozrieť na ľad v Ostrve. Už od našeho príchodu na Štrbské sa nám akosi nedarilo - začal to defekt, neutíchajúce intenzívne sneženie. K ľadu prichádzame neskoro poobede, kde stoja už dvaja český bratia, ale nakoniec sa do podniku neodvážia (vzhľadom na podmienky), čo nám vyhovuje a ideme na to. Zlaňujeme až za úplnej tmy, nezastavíme sa ani na Popradskom a tmavým lesom sa predierame za neustáleho sneženia na Štrbské Pleso k autu.

Večer idúcky z Tatry pubu vidíme nad hlavami jasnú oblohu a tak plánujeme, že vybehneme do Veľkej studenej doliny. Ráno je však všetko ináč. Zobudí nás odhŕnač pracujúci pod oknami. Nad ránom začalo opäť snežiť a zdvihol sa aj silný vietor. Jasné,že musíme redukovať naše večerné rozhodnutia,pretože už v sobotu boa lavínovka tak na hrane. Rozhodneme sa pre ľad v Záhradkách,  z ktorého po presvišťaní prachovej lavínky ponad naše hlavy zdrháme a nepokúšame ďalej šťastie v Tatrách.